ÇALIŞMA HAYATI BEKLENTİLER



“Çeşmeler musluklarını açan herkese akarlar. Kendilerini nazlanmadan verirler. Musluklarını açanların güzellikleri veya çirkinlikleri, fakirlik veya zenginlikleri, dinleri, dilleri, elsiz ayaksız oluşları çeşmeleri alâkadar etmez... Vakıf çeşmesi gibi olun.”
Fethi Gemuhluoğlu
Dostluk sanatının öncüsü Cennet mekan Fethi abi mana yüklü bu dizeleri ve nice güzel dizeleri bizlere iletip beka alemine 5 Ekim 1977 yılında göç eylemiş.42 yıldır bu anlam yüklü ifadeleri ile hep hocalığını yapıyor; daim bizlere ders veriyor. Elbet bizden sonraki nesillere de dersler verecektir. Rahmet olsun.
Gerek kamuda gerekse özel sektörde olsun; ekseri-yatla yaşadığımız temel sorun o kapıdan girene kadar kırk takla attıktan sonra vurdumduymazlık, sorumluluk almama gibi temel sorunlarla karşı karşıya kalıyoruz. Bir rehavet havası düşmekte, dirilişin olması gerekirken yok oluşu kaçınılmaz son olarak görmekteyiz.
Tabi ki bu süreci genellemiyorum, lakin kaygımın olduğu o rehavet sürecine sahip her kurumda insanlarla karşı karşıya kalıyoruz. Çözümün bir parçası olmak yerine sorunun bir parçası olan bu kişiler, yapıcı olmayan tenkitleri ile süreci tıkamakta hünerdirler.
Ne yazık ki sistem çalışana bir daha bir daha sorumluluk vermekte iken; yatana bir yastı, bir yastık vermektedir.
Halbuki daha dün o kapıdan girmek için kırk takla atıyordunuz. Ne oldu ? Tabi ki haklı taraflarınız vardır. Lakin sistemin hayatta kalması için karşıdaki müşterinin senin o duygusal çöküntünün sebebi değildir. Sen ancak Hizmetin Nimet olduğunun farkına vardığında müşterine huzurla davranırsan gerçek mutluluğu yakalamış olacaksınız. Evet yazımızın başına tekrar dönüp Fethi abiye kulak kabartalım; gelin tüm olumsuzlukların üstünü çizerek vakıf çeşmesi olma yönünde gayret edelim.
Osmangazi - Bursa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İş Yerinde İletişimin Artırılması

İnsanları geçimsiz yapan sevgisizliktir.Birbirine düşman eden iletişimsizliktir. Güzellikten yana ne varsa yok eden ilgisizliktir. Konfüç...