Fırsat Ver

Birçok insan içindeki müzik dururken ölür.
İngiliz Atasözü

Hayatta katma değeri olacak insanlar ya kendileri keşfedilmek istemez ya da keşfedilmek istenildiği halde malum nedenlerden dolayı atıl durumda kalır. Ta ki bu dünyadan göçüp gidene kadar.

Ah ne iyi idi; şunları şunları yapardı, imkanı olsa idi diye başlayan bir çok kıymetli sözler söylense de, giden geri gelmiyor.

Çevrenizdeki insanları iyi gözlemleyin. Onlara fırsat verin. Bu fırsatlar çok kazanımlar sağlayacaktır, en azından samimi olduğunuz için mes'uliyetiniz ortadan kalkmış olacaktır.

2001 - 2004 yılları arasında BSH yetkili servisinde çalışırken  müşteri evine arızaları gidermek veya cihazları kurmak için ustalarımla beraber gidiyordum. İlk yıllarda hamdım ve zaman geldiğini tek başıma servise çıkacağımı düşünüyordum. Yani pişme evresinde idim.  Servise beraber çıktığımız ustam İbrahim Bey o gün rahatsızlığından dolayı işe gelememişti.

Sultan şehir Sivas'ta işlerin en çok olduğu bir dönemdi. İş taksimi Müdürümüz Mustafa Bey tarafından yapılmıştı ama fazlaca gelen işler vardı. İbrahim Bey'in işe gelmemesi o günkü programların aksamasına neden olacaktı. Bir gün önce aranıp gelineceği bildirilen müşterilere karşı şirket prestiji ve müşteri memnuniyeti açısından gidilmemesi hoş olmazdı.

Ve fırsat vakti gelmişti. İşletme müdürümüz Mustafa Bey işlerini dağıttığı arkadaşları yolcu ettikten sonra bendenizi yanına çağırdı. Elinde servis iş emirleri bulunmakta idi. Benim yapabileceğim işleri zorluk durumuna ve bölgeme göre seçmişti.

Mustafa Bey, 'haydi Muhsin Bey sana güveniyorum, bu işleri sonuçlandırma görevi sende yolun açık olsun' dedi. O gün iş yerinde bir kriz vardı. Fırsat bekleyen de bir kişi kriz fırsata döndü. O günden sonra bana tahsis edilen araç ile servise çıkmaya başlamıştım.

Mustafa Bey o gün kendisi de servise çıkabilirdi. Lakin benim çalışma azmimi gördüğü için fırsat vermekten çekinmedi.

Tarihten bir örnek verir isek  Mimar Sinan'ı keşfeden Lütfü Paşa olmasa idi, bugün Mimar Sinan eserleri olmayacaktı. Mimar Sinan diye birisini tanımayacaktık.

Sizlerde çevrenizi iyi gözlemleyiniz. Fırsat verilecek nice insanlar çevrenizde bulunmaktadır.
 
Muhsin Ertuğrul Kemikli
Osmangazi / Bursa

1 yorum:

İş Yerinde İletişimin Artırılması

İnsanları geçimsiz yapan sevgisizliktir.Birbirine düşman eden iletişimsizliktir. Güzellikten yana ne varsa yok eden ilgisizliktir. Konfüç...