ZAMAN YÖNETİMİ


Günler Gelip Geçmede,
Kuşlar Gibi Uçmada.

Aziz Mahmut Hüdai

Türk Dil Kurumu zamanı ‘bir işin, bir oluşun içinde geçtiği, geçeceği veya geçmekte olduğu süre,vakit’ şeklinde tanımlanmıştır. Başka bir tanımda da; duyu organlarımız tarafından art arda gelen birtakım olaylar neticesinde hissedilen, tarifi son derece güç olan bir tür algı olarak ifade edilmiştir.
Günlük olarak bize verilen 24 saat, 1440 dakika, 86400 saniyelik süreyi, yaşamımıza katkı sağlayacak biçimde kullanmaktır.
 Zaman yönetimi zaman kullanımını kontrol altına alma sürecidir. Zaman yönetiminin, iş gücü yoğun yöneticilerin zamanlarını daha iyi organize etmelerine yardımcı olmak amacıyla Danimarka’da doğup, dünyaya yayıldığı belirtilmiştir. Yakın zamana kadar araştırmacıların ilgi alanı dışında kalan, ancak insan yaşamının amacı ve kişiliğinin verimliliğini doğrudan etkilediği fark edilen zaman önemli olmuş, zamanın etkili ve üretken kullanılabilmesi için zaman yönetimi gündeme gelmiştir.
  
 Zamanı yönetmek için ;

1- Hedefleri belirleyip, önceliklendirin.
2- Zamanınızı planlayın.
3-Aşırı bilgi yüklenmenin önüne geçin.
5- Zaman kaybettiren işleri yok edin.
6-Başkalarının yapabileceği işleri onlara devredin.
7- Boş vericiliğin üstesinden gelin.
Zamanı akıllıca planlayın. Bunun için her sabah günlük işlerinizi belirleyin ve öncelik sırasına dizin. Günlük planı yazılı hale getirin. Günün sonunda hedef listenizi gözden geçirin, gerçekleştiremediğiniz işleri bir sonraki listenin başına önem sırasına göre ekleyin. Kendinizi tanıyın, hangi zamanlarda enerjik olduğunuzu belirleyin. Toplantılarınızı gündemli yapma alışkanlığı kazanın. Tüm toplantılara zamanında başlayın ve zamanında bitirin, geç kalanlar için tekrar yapmayın. Toplantı gündemindeki maddelerin tartışma için mi bilgi için mi olduğunu belirleyin ve her bir madde için zaman belirleyin. Toplantı sonuçlarını bir tutanakla belirleyin. Bunun için daha önceden bilgisayarınızda bir format oluşturun.

Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (sav) bizi şöyle uyarmıştır:

“Beş şey gelmeden önce beş şeyin kıymetini biliniz:
1)Hastalık gelmeden önce sağlığın,
2)Yaşlılık gelmeden önce gençliğin,
3)Fakirlik gelmeden önce zenginliğin,
4)Meşgûliyet gelmeden önce boş vaktin,
5)Ölüm gelmeden önce dünya hayatının.”

Son olarak zaman yönetimi ile ilgili olarak örnek vereceğimiz şahsiyet Merhum Mimar Sinandır. 81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 de hamam olmak üzere 375 eser yapmıştır.
1588 yılında 99 yaşında vefat eden Koca Sinan, sizce bu kadar işi nasıl yapmıştır?

Bursa - Osmangazi














2 yorum:

  1. Eyvallah. Zaman farkındalığı oluşturan bir yazı olmuş. Faydalandım.Teşekkürler.Dr. Battal GÜNGÖR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhterem Battal GÜNGÖR hocam ilginiz için teşekkür ederim.

      Sil

İş Yerinde İletişimin Artırılması

İnsanları geçimsiz yapan sevgisizliktir.Birbirine düşman eden iletişimsizliktir. Güzellikten yana ne varsa yok eden ilgisizliktir. Konfüç...