TÜKETİCİDE AİDİYET DUYGUSU

Geri dönüp başlangıcı değiştiremezsiniz, ancak bulunduğunuz yerden başlayabilir ve bitişi değiştirebilirsiniz.
C.S. Lewis

Modern çağın iş felsefesi raftaki malzemenin karşı tarafa sunumunun yapılması bu doğrultuda müşteri memnuniyetinin esas alınmasıdır. Rakip firmadan farkımız nediri modern çağ her zaman sorar. Kime sorar, sadece bir şeyler satana mı ? Hayır, aklınıza gelen her türlü hizmete...

Bu mahalledeki market olur. Bu berber olur. Kısacası a dan z' ye aklınız gelen her türlü hizmet olur. Hizmet sektörü acımasızdır, var olan müşterinizi elinizde tutmak için türlü süreçler hazırlamak zorundasınızdır. Çünkü Mahallede artık bir fırın yoktur. Lakin her ne olursa olsun müşteriyle olan ilişkilerde aynalama yöntemi her zaman sizi vazgeçilmez kılar. Aynaya baktığımızda o mağdur olan müşterinin kendimiz olduğuna kanaat getirirsek yol alırız.

Bu yol alma hem bu müşteriyi elde tutmayı sağlayacak, hem de yeni müşterilerin kapısını aralayacaktır. Şayet öyle olur ise güvenini kazandığınız müşteri  her koşulda sizi arar bulur.

Buna müşteri tarafında aidiyet diyoruz. Aidiyet  aid olma hali, aitlik dairlik anlamına gelir. Aidiyet şirketler için  müşteriyi tutku oluşturma anlamında bir süreçtir. Bu sürecin mekanizmalarının en temel esası rakip firma analizi bir tarafa mağduriyeti olan müşterinin kısa zamanda sorununun çözümüdür. Şayet bu sorun çözümü uzar ise kayıplarınız artmaya mahkumdur. Bu mahkumiyet şirketlerin kaderi olmaktan çıkmış mıdır ? Bilinmez ama günlük hayatta aynı hizmeti farklı koşullarda daha iyi imkanlarla almanın peşinde olan tüketici gözünü açmıştır.
Şunu da ilave etmekte yarar vardır. '' Ticaret hayatında internet ortamı nedeniyle sınırlar kalkmış bir ürünü kilometrelerce uzaktan bir tık yöntemi ile saniyeler içerisinde alınmaktadır. Bugünlerde yerli ve mililiğe atıfta bulunduğumuz bu dönemde bizim insanımızın kendi malına, kendi değerlerine sahip çıkması için aidiyat duygusunu nasıl geliştireceğiz ? ''

Tabi ki öncü olmak için önce  yenilik ( inavasyon ), önce kalite, önce güven...

O zaman şairin dediği gibi yol almaya devam ederiz. Sahi  Orhan Veli  ne diyordu :

'' Yelken ol, kürek ol, dümen ol, balık ol, su ol;
Git gidebildiğin yere...

Enginlerde buluşmak üzere..

Muhsin Ertuğrul Kemikli
Osmangazi -  Bursa


1 yorum:

  1. Etraflıca, doyurucu bir anlatım. Kalemine sağlık Muhsin Bey. Selamlar.

    YanıtlaSil

İş Yerinde İletişimin Artırılması

İnsanları geçimsiz yapan sevgisizliktir.Birbirine düşman eden iletişimsizliktir. Güzellikten yana ne varsa yok eden ilgisizliktir. Konfüç...