İş Yerinde İletişimin Artırılması

İnsanları geçimsiz yapan sevgisizliktir.Birbirine düşman eden iletişimsizliktir. Güzellikten yana ne varsa yok eden ilgisizliktir.
Konfüçyus
İnsan sosyal bir varlıktır. İnsanı sosyal varlık yapan en temel unsur iletişimdir. İletişim Türk Dil Kurumu tanımında; ''  Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme '' olarak geçmektedir. İletişim sosyal hayatın olmazsa olmazıdır. İş yerimizde bizlerin sosyal hayatının sürdüğü yerlerdir. İletişimi kuvvetli olan çalışanlar için iş yerlerindeki çalışmaları daha zevkli, daha verimli hale gelmektedir. İnsan her ne kadar iletişimi kuvvetli olursa olsun karşı taraftaki iletişim problemi nedeniyle enerjisi negatif bir hal alır. Dolayısıyla iş yerindeki iletişim bağının güçlü olması gerekir.  Uzmanlar iş yerinde verimlilik nasıl yapılır araştırmasını yapmaktadırlar. Burada  üzerine gidilmesi gereken en önemli  konu '' İletişim '' kavramı olmalıdır. İş yerindeki iletişimsizlik süreçlerin tıkanmasına ve kısır döngülere kendini teslim etmektedir. İletişimsizlik yüzünden fotoğrafın tamamına bakıldığında milyon bütçeler bertaraf olmaktadır. Güç denince akla bence iletişim gelmelidir. İletişimi kuvvetli olan kurumlar her zaman önder olmuşlardır. Asker ocağında güzel bir söz vardır.  '' Muhabere olmadan muharebe olmaz '' . Evet iletişim güçtür, iletişim şirketlerin motorudur. İş yerindeki İletişim verimini nasıl artırabiliriz. Farklı bir deyişle İş yerinde İletişimsizliği gidermenin püf noktalarını sıralar isek;

- İş yerinde her personelin kendince bir değer olduğunun farkında olmasının artırılması
- Personele sorumluluk verilmesi
-Personellerle iç iletişimi artırmak için sosyal etkinlikler yapılması ( Sinemaya gitmek, bereber yemek yemek vb. )
-İş yerinin kıymetinin bilinmesi için sahada farklı zorluktaki iş yerlerine ziyaret yapılması
-Personelin ödüllendirilmesi
- İş dışı farklı konularda toplantı yapılması
- Geçmişte yaşanan başarıların zaman zaman hatırlatılması
- Geçmişte yaşanan olumsuz süreçlerin unutulması ( Tecrübe tarafının alınarak unutulması )
- Tecrübeye değer verilmesi
- İletişim konularında personellere zaman zaman eğitim verilmesi
- İş yeri hedefinde personelin yerinin belirginleşmesi
- İstişarelerin takım ruhu ile yapılması

İletişim kanallarının açık olduğu teknolojik bir dönemde geçiyoruz. Lakin her ne kadar teknolojik gelişmeler iletişim kanallarını artırsa bile insanın insan olma hasletinin hiçe sayılması yani kıymet bilinirliğinin ötelenmesi iletişimsizliği artırır. İletişimin püf noktalarında insanın değeri yer almıştır. Değer verilen insanda aidiyat oluşur. Aidiyat iletişimi artırır. İletişim beklenen beklentiyi karşılar.

Bursa Osmangazi









İletişim güçtür, iletişimi etkili kullanabilenler, kendilerinin dünya deneyimlerini ve dünyanın onlar üzerindeki deneyimlerini değiştirebilirler.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İş Yerinde İletişimin Artırılması

İnsanları geçimsiz yapan sevgisizliktir.Birbirine düşman eden iletişimsizliktir. Güzellikten yana ne varsa yok eden ilgisizliktir. Konfüç...